Wednesday 5 December 2018

BBM3410/18: Video Tanpa Wajah

Video tanpa wajah ialah video yang dirakam mengikut jalan cerita tanpa menunjukkan muka.

1) Pemilihan lagu

Lagu memainkan peranan yang snagat penting untuk mengetahui jalan cerita yang ingin disampaikan.  supaya penonton dapat memahami bait-bait cerita yang terkandung. Pemilihan lagu sedih perlulah mengikut jalan cerita yang menyedihkan dan lagu yang gembira perlulah mengikut jalan cerita yang seronok. Setiap pem,ilihan lagu perlulah bertujuan..

2) Pemilihan titik fokus tanpa melihatkan wajah.

Anggota badan sering digunakan untuk memberikan fokus pada jalan cerita sebagai contoh pemilihan tangan. Pelakon perlulah memberikan fokus pada anggota badan iaitu tangan. Dan anggota tersebut perlulah digerakkan untuk menarik minat penonton untuk melihatnya. Pemilihan objek lain juga boleh difokuskan sebagai contoh pisau. Objek tersebut sering digunakan alat untuk membunuh dan sering melibatkan balas dendam. Manakala contoh objek lain ialah anak patung atau objek selainnya.

3) Pemilihan jalan cerita

Pemilihan  jalan cerita perlulah sering dengan watak yang diberikan kepada pelakon untuk mendapatkan emosi walaupon dengan tidak menunjukkan wajah pelakon. Jalan cerita perlulah saling berkait dengan semua aspek untuk mencantikkan jalan cerita.


No comments:

Post a Comment